Joy Lin, leuk dat je je hebt aangemeld als dreadqueen van de maand mei. Vorig jaar was je ook al dreadqueen van de maand en toen had je net het boek "Van Afro t/m dreadz" uitgebracht. Wat voor nieuws heb je dit keer? Dit keer heb ik een handzaam boekje geschreven over dreads het heet ‘het dreadlocksboek’ en er staan zwartwit en kleurenfoto’s in. Het is 15 cm hoog en 21 cm breed, best apart dus. Het bestaat uit 119 pagina’s en 20 korte hoofdstukken. Mijn dank gaat uit naar Bureau Kirja die zich erg hebben ingespannen om er een leuk hebbeding van te maken. Het is geschreven voor steilhaardreads en afrodreads. Voor dreadheads en wannabees. Ook is het interessant voor mensen die in naturel kroeshaar in het algemeen gexefnteresseerd zijn. Hoe lang heb je gedaan over het schrijven van het boek? Ging het makkelijker dan de eerste keer? Een half jaar. Over het vorige boek deed ik anderhalf jaar. Ja het ging iets gemakkelijker omdat ik me alleen op dreads richtte dit keer en omdat ik daar al iets over geschreven had in het vorige boek. Zonder hulp van spontane contribuanten had ik het niet zo mooi voor elkaar kunnen boksen. Ik heb ook veel vanuit mijn eigen ervaring opgeschreven. Je eerste boek gaat vrij uitgebreid in op de verzorging van afrohaar, gemengd haar en ook dreads. Wat voegt dit boek eraan toe? Ik ga in dit boek veel uitgebreider in op dreads. Ook bevat dit boek kleurenfoto’s, veel inspiratie en (h)erkenning. Het is echt een ode aan dreads. Ik vond het tijd worden voor een Nederlandstalig boek dat geheel aan dreadlocks gewijd is. Stel iemand twijfelt welke van de twee boeken ze moeten aanschaffen. In welk geval raad je van afro t/m dreadz aan en in welk geval het dreadlocksboek? Als het gaat om iemand die info wil puur en alleen over dreads dan raad ik zeker dit nieuwe boek aan. De dreadsinformatie is uitgebreider, up to date en informatief. Wil je meer weten over afrohaar/kroeshaar in het algemeen dan raad ik beide boeken aan. Hoe gaat het nu met je dreads en hoe ziet je haarritueel er momenteel uit? Hoe het met me dreads gaat is in ‘het dreadlocksboek’ te zien Ik heb een heel simpel ritueel: wassen en oliën als ik zin heb en tweemaandelijks bijknopen. Hoe hard groeien je dreads gemiddeld? Een centimeter per maand. Wat zou jij de lezers die overwegen om dreads te nemen kunnen aanbevelen? Informeer jezelf via bijvoorbeeld forums en waag die stap. Wat vind je van kinderen met dreadlocks? Prima! Niks mis mee. Dreads zijn cool bij piepjong tot stokoud. Ik ben daar ook positief over in ‘het DreadLocksboek’. Wat kunnen we in de toekomst nog meer van je verwachten? Ik werk nu aan een boek met tips voor het schrijven van een boek. Voor de rest heb ik nog geen nieuwe projecten op stapel staan. Wat vind je van de kroeshaar weblog? Dit is een gave site boordevol info die ik graag regelmatig bezoek. Ik vind het ontzettend leuk dat je me hebt willen interviewen ! Het dreadlocksboek is te bestellen bij: www.shesells.nl Als je het hebt gelezen, laat ons dan weten wat je ervan vindt!

