Cherylweb Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven?

*Ik ben Cheryl Braam,37 jaar en Statenlid in Noord-Holland. Daarnaast werk ik als ICT- en Organisatieadviseur.

Wat vindt je van de Kroeshaar Weblog?

* Een goed initiatief! Ik ben opgegroeid in Culemborg en zou erg blij geweest zijn met de informatie en het kunnen bestellen van de produkten.

Wat is jouw favoriete kapsel?

* Ik  vind vlechten erg leuk, of ze nou echt zijn of niet. Het doet iets met iemand. Daarnaast heb ik een zwak voor grote krullen.

Hoe verzorg je je haar?

*Sinds kort gebruik ik oyin po bar om het haar te wassen. Verder gebruik ik sheabutter. Na de verkiezingen ga ik experimenteren met curl junkie.

Heb je ervaring met relaxers en andere chemische behandelingen?

* Op een gegeven moment had ik genoeg van mijn vlechten. De eerste keer ging het goed maar de kapster ging met zwangerschapsverlof. Daarna is het nooit meer goed gekomen. Na een aantal slechte ervaringen heb ik het opgegeven.

Kun je wat meer vertellen over de verkiezingen van 7 maart a.s.?

* Op 7 maart gaat het om de provinciale verkiezingen. De provincie houdt zich bezig met regionale zaken zoals jeugdzorg, wegen, openbaar vervoer en ouderenzorg. Maar het gaat ook om de Eerste Kamer.  De leden worden door Statenleden gekozen.

Waarom moet men op jou stemmen?  

* Ik zet me in voor vrouwenbeleid, ouderenzorg, een sterke economie, een goede bereikbaarheid en ontwikkelingssamenwerking. Daarnaast ben ik de hoogst genoteerde Surinaamse kandidaat en de enige Surinaamse vrouw. Ik heb in de afgelopen periode laten zien dat ik resultaat kan boeken. Daarbij ben ik net begonnen als politicus en kan ik nog een tijdje mee.

Noot van de redactie: Cheryl staat op de lijst van Groen Links, lijst 4 plaats 6.

