Heb je natuurlijke krulletjes of overweeg je te stoppen met chemische behandelingen? Lees dan hieronder een interview met Karla, biologe, ervaringsdeskundige en oprichtster van Curls By Sisters Smith. Deze fabrikant staat bekend om haar betaalbare natuurlijke producten.
Karla_twistout

Karla, kun je ons vertellen over de geschiedenis van Curls By Sisters Smith?
In 2003 ben ik gestopt met het relaxen van mijn haar. Het duurde een jaar voordat ik mijn natuurlijke haar terug had. Gedurende het transitieproces (red: van relax naar natural) droeg ik beschermende haarstylen. Toen ik er klaar voor was om met mijn eigen natuurlijke coils (red: kleine krulletjes) rond te lopen viel het mij op dat ik niet gewoon een winkel in kon lopen voor de juiste haarproducten. Met mijn achtergrond in de biologie en jaren uitproberen van natuurlijke producten vond ik uiteindelijk de ideale combinatie van ingrediënten die mijn haar gezond houden en waarmee ik mooie kapsels kan maken. Ik kreeg veel complimentjes van andere ‘natural sisters and brothers’ en begon voor een selecte groep kennissen producten te maken. Al gauw moedigden zij mij aan om mijn producten ook met anderen te delen. Zo startte ik in 2007 met Curls By Sisters Smith en ik heb er nooit spijt van gehad!

Wat is jouw missie?
Mijn missie is om kwalitatief goede en betaalbare producten aan te bieden die gemaakt zijn van veilige, natuurlijke ingrediënten. Mooi en gezond haar mag niet alleen in het bereik zijn van mensen die zich dure merkproducten kunnen veroorloven. Het streven van Curls By Sisters Smith zijn betaalbare alternatieven.

Voor welke haartypen zijn de Curls By Sisters Smith producten?

Curls By Sisters Smith is voor diverse haartypen van gerelaí tot losse krullen tot sterk gekruld (kroes)haar.

Waarin onderscheidt Curls By Sisters Smith zich van andere producten?
Elk product is hand gemaakt door mensen die liefde en respect hebben voor jouw haar en jou de best mogelijke klantenservice bieden. Wij maken geen gebruik van geurstoffen maar van natuurlijke en essentiële oliën. De grootste trots van Curls By Sisters Smith is onze persoonlijke service. Dat is iets wat de grote fabrikanten niet kunnen bieden.

Draag je jouw eigen haar natuurlijk?
Jazeker! Mijn haar is veel gezonder zonder de schadelijke combinatie van chemische en hitte behandelingen. Natuurlijk haar is flexibel en de mogelijkheden zijn oneindig!

What is jouw haarverzorgings routine?
Ik was mijn haar met conditioner en laat een beetje in het haar als leave-in. Dan breng ik de Wet Set Hair Pudding aan in het natte haar. Daarna is het simpelweg schudden en klaar! Of ik was mijn haar de avond tevoren met conditioner en maak vier dikke vlechten. De volgende ochtend maak ik de vlechten los en vingerkam ik mijn haar met de Butter Me Up! Hair Butter voor een ‘ free-form afro-look’ .

Wat is het best advies dat je ooit hebt gekregen over je haarverzorging?

Om mijn haar in haar waarde te laten! Ik heb geleerd dat mijn haar een eigen wil heeft en dat ik daar het beste aan kan meewerken in plaats van tegenwerken.
Karla_shakengo

Red: Curls By Sisters Smith haarproducten zijn in Europa verkrijgbaar bij Shesells.nl

