Vijf jaar geleden was de Haagse studente Chantal onze ‘Krullenbol van de maand’. Inmiddels is ze werkzaam als freelance journaliste voor o.a. de Ware Tijd, Brown, Pleasure en Obsession Magazine. Daarnaast is ze interim communicatie adviseur en heeft ze twee boeken op haar naam staan. Tijd om weer een gesprekje met Chantal te voeren.

Chantal, eind februari is de tweede druk van je boek Crown of Glory gepubliceerd. Waar gaat dit boek over?

Het boek gaat over alle haartypen met een krulpatroon, dat kan een lichte slag zijn, kleine of grote krullen.

Wat houdt de titel Crown of Glory in?

 Crown of Glory betekent kroon van glorie. Ik geloof dat je haar een kroon van glorie is waar je zorgvuldig en eervol mee om moet gaan.

Waar haal je jouw kennis vandaan?

Nadat ik in 2004 de overstap had gemaakt van chemisch behandeld haar naar natuurlijk kroeshaar haalde ik mijn kennis uit Amerikaanse websites en boeken. Ook heb ik verschillende workshops gevolgd. Inmiddels heb ik zelf ook veel ervaring opgedaan. In de tweede druk van mijn boek vertel ik dan ook vanuit mijn eigen ervaringen.

 Wat is je favoriete kapsel?

De Twist-out! Het is heel makkelijk, je twist je haar en laat dat een weekje zitten. Na een week haal je de twists los en heb je en prachtig kapsel dat nog een week goed blijft zitten. Doe er ’s avonds wel een paar grote vlechten in.

 Wat voor reacties heb je tot nu toe ontvangen op het boek?

 Ik ontvang alleen maar lovende reacties. Ook de pers is enthousiast. Ik heb al in verschillende bladen gestaan en ontvang nog steeds interviewverzoeken.

 Wie moet jouw boek absoluut aanschaffen?

Het boek is voor iedereen die wil leren omgaan met het haar. Het boek is onmisbaar als je letterlijk en figuurlijk met je handen in het haar zit. Bijvoorbeeld omdat je haar breekt of het zit niet. In dat geval moet je zeker mijn boek lezen. Kom je er dan nog niet uit, neem dan contact met mij op via het contactformulier op www.crownofglory.eu

Wat voor tip heb je voor de lezers en lezeressen die met de handen in het haar zitten? Zorg ervoor dat je de juiste producten in huis hebt. Dit neemt een groot deel van de frustratie weg. Kijk naar de ingrediënten en vermijd producten waar petrolatum, mineraalolie en paraffine op de verpakking staan. Kies in plaats daarvan voor natuurlijke ingrediënten.

BIG_AS_AFRO_118 Chantal 

